Durant aquesta setmana he navegat per la xarxa i he descobert webs de ciències molt interessants. En particular
m’agradaria destacar “Recerca en Acció: http://www.recercaenaccio.cat/agaur_reac/AppJava/ca/index.jsp”. En aquesta web podeu
trobar noticies de ciència recents, però trobe d’especial interes l’apartat
“experimenta” on pots cercar experiments per materies i nivell d’aprenentatge i
fins i tot proposar un experiment. Probeu l’ experiment “extracció de l’ADN del
kiwi” per a 4º d’ESO i 1º de Batxillerat. També ofereix jocs i recursos
educatius com: Juga a
reconèixer el cant dels ocells, La tectònica de
plaques i la deriva dels continents, El joc de
l’evolució, RYM (un “trivial” de ciència interactiu online), Blood typing game (Identifica els grups
sanguinis i salva els teus pacients, i a més practica l’anglès)…
Altra
web descoberta és “Grup d’anellament l’Horta: http://massamagrellpardalet.wordpress.com/”. Ací podeu trobar tota
mena d’informació d’anillament d’aus, i on és especialment interesant l’article
de noms catalans dels ocells.
Respecte a les revistes digitals de ciència
m’agradat “Mètode. http:/metode.cat/”. Es tracta d’una
publicació trimestral de divulgació de la ciència en català de la Universitat de
València. Quasi tots els articles estan disponibles per a descarregar-los. En
particular, m’agradat les monografies anomenades “Viure amb el canvi climàtic”i
“Quan es crema el bosc” que es podrien utilitzar per a treballar les Ciències
de la terra i Mediambientals de 2º de Batxillerat. No obstant, m’he quedat amb
ganes de llegir “El cervell al descobert” que no estava disponible per a descarregar.
A més a més, aquesta web m’ha facilitat un enllaç
a la web de la Generalitat Valenciana
http://www.agricultura.gva.es/va/web/biodiversidad/biodiversidad
on l’àrea de Medi Natural- Biodiversitat m’ha permet trobar una gran grapat de
recursos molt útils i de qualitat (i descarregables) per a proposar treballs de
recerca web als alumnes de qualsevol nivell. Faig especial menció a la revista
BIOdiversitat disponible en aquesta pàgina.
Per altra banda, la
revista Geologica Acta: http://www.raco.cat/index.php/GeologicaActa no em va convèncer per
tindre els articles en anglès, i Orsis: http://www.raco.cat/index.php/Orsis tampoc per ésser massa complexa
per a alumnes d’Educació secundària.
El blog Educació i les TIC: http://www.educacioilestic.cat/ és molt complet i et permet enllaçar amb altres blogs d’educació
(llistat per nivells i diversitats). Així vaig conèixer el Cuadern
Intercultural http://www.cuadernointercultural.com/
que és molt útil per a ajudar als alumnes inmigrants, però que es presenta en
castellà.
També he tingut l’oportunitat
de trobar de casualitat el blog “En el núvol” http://enelnuvol.blogspot.com.es/
, molt útil com a magatzem de eines TIC per a fer més atractives les unitats
didàctiques i treballar amb l’ordinador, el mòbil o les tablets a l’aula.
Per a finalitzar, vull comentar la meva experiència
amb els portals educatius. Així he navegat per http://www.edu3.cat/ i http://www.edu3.cat/. Aquestos portals em
pareixen molt interessant per a conèixer cóm treballen en altres centres
educatius i compartir experiències. Del primer portal destacaria l’apartat de “Recursos
audiovisuals” molt útil per a conèixer noves eines TIC. No obstant, m’ha
agradat més el segon portal. Aquest ofereix informació valuosa com: consells per
a navegar a internet amb seguretat,
educació per a la salut, orientació laboral i educativa, programes d’acollida
de nous alumnes, el Diari de l’Escola (amb reportatges d’actualitat), lectures
recomanades per grau de dificultad, recursos multimedia per àrea i nivell (cal
destacar per a ciències: Laboratori virtual, Nuestro cuerpo en un clic, Fem
química!, Un minut de ciència, Parlem d’evolució, El canvi climàtic i els seus
efectes a Catalunya…), enllaços a recursos en altres idiomes… Amés, aquest
portal m’ha permés cercar noves webs de recursos educatius que no coneixia com:
https://www.facebook.com/educaciontrespuntocero/
i https://www.educaixa.com/ca/.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.