- Les tauletes digitals: són una mena d'aparells pareguts als mòbils, però que serveixem com a ordinadors portàtils. Aquestes permeten que, individualment o en grups, els alumnes interactuen a l'aula mitjançant llibres electrònics o activitats digitals emmagatzemats a la tauleta en format d'aplicacions. Així, un estudi recent conduit per Pere Marquès assegura que : " El 87% dels professors afirmen que contribueix a millorar els aprenentatges dels alumnes en general. Més del 90% dels professors manifesta que facilita l'aprenentatge autònom (ja que la tauleta proporciona interacció i eines), i que incrementa el desenvolupament de les competències digitals dels estudiants, millora la comprensió (amb imatges, simulacions i vídeos), afavoreix la creativitat (permet ampliar i organitzar la informació o discutir idees) i incrementa la motivació i implicació de l'alumnat."
- Les pissarres digitals: formades en general per un ordinador, un vídeoprojector i una pantalla. Aquestes poden ser de 3 tipus: pissarres digitals (PD), pissarres digitals interactives (PDI) i panells tàctils. Crec que les més útils són les dues últimes perquè permeten que tant els alumnes com el professor interactuen de manera immediata en l'aula. A més incrementen la motivació i, doncs, estimula la participació dels alumnes. En aquestos enllaços podeu trobar més informació per a aprendre a utilitzar les PDI i per trobar recursos digitals per a incloure a les PDI:
-informació PDI , tot sobre les PDI i el seu ús.
A les PDI podem fer ús de molts recursos digitals com: llibres de text digitals, webquests, caceres del tresor, hotpotatoes, continguts 3D, vídeos, conferències a temps reial, fotografia digital, jocs o trivials digitals, autoavaluacions digitals...
Per finalitzar, però no amb menys importància, hem de reflexionar respecte l'ús que fem d'aquestes noves tecnologíes quan treballem amb elles diàriament a l'aula. És evident que no serveix de gens la incorporació de noves tecnologies en l'aula si seguim mantenint el mateix sistema d'ensenyament (model expositiu, transmissor-receptor) i no ho adeqüem a les noves eines que tenim a la nostra disposició. Doncs, és fa necessari la formació del professorat per a que puga desenvolupar moltes de les quantioses possibilitats d'ensenyament que proporciona les eines digitals (treball col-lectiu, cercar informació, presentació de treballs per part de l'alumnat, exercicis i debats de manera col-laborativa, consultes en línia, autoavaluacions, videoconferències...).
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.